schaatser, skeeleraar en yogi

“Naast yoga doe ik veel aan schaatsen en skeeleren. Na een tijdje Power Vinyasa Yoga gevolgd te hebben, merkte ik dat je voor best veel oefeningen een goede balans nodig hebt. Schaatsen en skeeleren zijn ook sporten waarbij heel veel draait om balans. Een mooie overeenkomst dus. Daarom heb ik Rianne gevraagd of zij mij kon helpen met oefeningen die kunnen aansluiten bij de schaatstraining om zo balans en stabiliteit te verbeteren.

In Personal Yoga Training sessies hebben we de schaatshouding en -beweging besproken en aan de hand daarvan yoga-oefeningen gedaan. Rianne heeft vervolgens deze ‘flow’ gefilmd, zodat ik het thuis en bij de conditietraining kan gebruiken.

Bij schaatsen zit je veel in een gebogen houding, wat betekent dat je de onderrug en bovenbenen veel belast, maar daardoor ook bijvoorbeeld je hamstrings erg verkort raken.

Yoga in het algemeen draagt voor mij enorm bij aan het flexibeler en sterker maken van de spieren in het hele lichaam, het trainen van de ‘core stability’, maar zeker ook niet te vergeten het controleren van de ademhaling.

De Personal Yoga Training heeft als groot voordeel dat het helemaal toegespitst is op mijn persoonlijke behoefte. Zo kan ik werken aan datgene waar voor mij de uitdaging ligt en daarom pak ik nog regelmatig het filmpje erbij. Dus als je ergens tegen aanloopt binnen je sport is Personal Yoga Training zeker aan te raden”

Sabina is schaatser, skeeleraar, grafisch vormgever, kunstenaar en yogi.

Comments are closed.